Kiedy udać się z dzieckiem do specjalisty Metody Tomatisa®?
- GABINET LOGOPEDYCZNY "MOBILE TOMATIS"

- 10 paź 2022
- 1 minut(y) czytania
W przypadku pojawienia się następujących zachowań:
braku rozwinięcia się mowy już u dziecka 3-letniego
trudności z realizacją poszczególnych głosek języka polskiego (nie rozwinięta pamięć fonologiczna u dzieci i trudności z różnicowaniem głosek podobnych)
trudności w zakresie precyzji i wyrazistości artykulacyjnej
posługiwania się specyficzną mową, tworzeniem słów niezrozumiałych dla otoczenia
posługiwania się zubożałą mową, ubogim słownictwem
formułowania nieprawidłowych zdań pod względem gramatycznym
tendencji do powtarzania zasłyszanych zwrotów językowych niepasujących do sytuacji i kontekstu
problemów z koncentracją uwagi, częste zamyślanie się, uleganie rozproszeniom, emocjom, myślom, pragnieniom, trudności z samokontrolą
problemów w przyswajaniu wiedzy (uczeniu się)
płaczliwość, labilność emocjonalna lub nadaktywność i rozemocjonowanie
apatyczność i brak ciekawości poznawczej
problemów z myśleniem logicznym, przyczynowo-skutkowym, pamięcią roboczą
trudności z rozumieniem komunikatów w środowisku niekorzystnym akustycznie (np. w grupie dzieci na sali przedszkolnej), uczucie zagubienia, dezorientacji, nerwowość
nadwrażliwości dźwiękowej
trudności z nawiązywaniem relacji z rówieśnikami
trudności z respektowaniem norm społecznych i przestrzeganiem ich
nadmiernej lękliwości
przewlekłego stresu
trudności z precyzyjnymi ruchami rąk, motoryką małą
zaburzeń czucia głębokiego, odczuwania schematu ciała
zaburzeń orientacji przestrzennej
nieskoordynowania ruchów gałek ocznych i głowy
trudności z wykonywaniem sekwencji ruchów
trudności koordynacyjnych





Komentarze